FRANKFURTDe langste staking in de geschiedenis van de Deutsche Bahn (Duitse spoorwegen) is over. De treinmachinisten zijn zaterdagochtend (17 november) om 02.00 uur weer aan het werk gegaan. Dit heeft de vakbond GDL laten weten. De GDL-machinisten in het personenvervoer waren 48 uur in staking, die in het goederenvervoer 62 uur.
De GDL eist 31 procent loonsverhoging en een eigen cao. De Deutsche Bahn (DB) wil niet meer bieden dan een loonsverhoging van 4,5 procent en een eenmalige uitkering van 600 euro.
De GDL eist een beter bod van de DB; anders zou de vakbond tot een onbeperkte staking kunnen oproepen.
Het treinverkeer in Duitsland was donderdag en vrijdag al sterk ontregeld door de tijdelijke staking.
(c) ANP
De GDL eist 31 procent loonsverhoging en een eigen cao. De Deutsche Bahn (DB) wil niet meer bieden dan een loonsverhoging van 4,5 procent en een eenmalige uitkering van 600 euro.
De GDL eist een beter bod van de DB; anders zou de vakbond tot een onbeperkte staking kunnen oproepen.
Het treinverkeer in Duitsland was donderdag en vrijdag al sterk ontregeld door de tijdelijke staking.
(c) ANP