NIEUWEGEIN - De vraag naar online boekingsystemen neemt steeds sneller toe bij klanten van BCD Travel. Vooral bij het boeken van eenvoudige reizen in de economy class is dat het geval, zo meldt de zakenreisorganisatie. In november registreerde BCD Travel de 150.000ste online boeking.
Het percentage online boekingen voor zakenreizen in Europa ligt op dit moment rond vier procent. BCD Travel verwacht in drie jaar tijd een stijging naar twintig procent.
“Het is wel zo dat online nog geen volledig alternatief is voor ingewikkelde reizen”, zegt Bert Verschoor, managing director van BCD Travel. “Het voordeel van online boeken zit nu voornamelijk in het besparen op de reserveringskosten, omdat de klant meer zelf gaat doen. Echter, tijd is kostbaar en een foutje zo gemaakt. Elk bedrijf moet zelf op basis van kosten en gemak de afweging maken wat tot de eigen kernactiviteiten behoort en wat bij de specialist moet worden ondergebracht.”
De ambitie van BCD Travel is om de systemen zodanig te verbeteren dat ook de ingewikkeldere reizen gemakkelijker geboekt kunnen worden. Daardoor zal het aantal online boekingen naar verwachting snel verder stijgen.
Het percentage online boekingen voor zakenreizen in Europa ligt op dit moment rond vier procent. BCD Travel verwacht in drie jaar tijd een stijging naar twintig procent.
“Het is wel zo dat online nog geen volledig alternatief is voor ingewikkelde reizen”, zegt Bert Verschoor, managing director van BCD Travel. “Het voordeel van online boeken zit nu voornamelijk in het besparen op de reserveringskosten, omdat de klant meer zelf gaat doen. Echter, tijd is kostbaar en een foutje zo gemaakt. Elk bedrijf moet zelf op basis van kosten en gemak de afweging maken wat tot de eigen kernactiviteiten behoort en wat bij de specialist moet worden ondergebracht.”
De ambitie van BCD Travel is om de systemen zodanig te verbeteren dat ook de ingewikkeldere reizen gemakkelijker geboekt kunnen worden. Daardoor zal het aantal online boekingen naar verwachting snel verder stijgen.