Kandidaat Sara Chiarello
Naam: Sara Chiarello
Functie: Sr. Program Manager, Travel EMEA
Werkzaam bij: Tesla
Website Tesla: www.tesla.com/
Wat versta jij onder 'traveler engagement'?
In snelgroeiende bedrijven is ‘traveler engagement’ belangrijk om een succesvol reisprogramma op te bouwen. Het reisprogramma moet niet gedicteerd worden van bovenaf, maar verwelkomt en omarmt de input van reizigers. Het vereist regelmatig bijstellen en finetunen, afhankelijk van hoe het bedrijf verandert en groeit. Dit kan alleen gedaan worden met een efficiënt intern communicatie programma met reizigers en belangrijke ondersteuning van interne stakeholders.
Hoe ben jij bezig met 'traveler engagement' in jouw bedrijf?
- Open communicatie met reizigers; interne chat mogelijkheden, interne reissite, open deur policy (medewerkers kunnen altijd naar mijn bureau komen); reguliere trainingssessies
- De key partner zijn voor interne stakeholders om ervoor te zorgen dat het reisprogramma deel uitmaakt van discussies bij belangrijke (verander) programma's.
- Luisteren naar de reizigers feedback en anticiperen op hun behoeften, aangezien het bedrijf groeit en uitbreidt naar nieuwe markten. Altijd terugkomen op hun feedback en de redenen motiveren waarom hun suggestie in het reisprogramma kan worden opgenomen of niet.
Hoe zie jij 'traveler engagement' ontwikkelen in de komende 3 jaar?
Ik voorzie de volgende ontwikkelingen op dit gebied:
- Het introduceren van travel program initiatieven die door reizigers worden aangevraagd en die voldoen aan het veiligheidsbeleid en het budget van het bedrijf.
- Communicatie wordt meer digitaal uitgevoerd. Communicatie moet aangepast en gepersonaliseerd worden voor de reizigers.
- Travel program kan worden gebruikt als voordeel (perks) om toptalenten aan te trekken.