PARIJS - Carlson Wagonlit Travel (CWT), ’s werelds op één na grootste onderneming op het gebied van reismanagement, heeft in 2005 een sterke groei gerealiseerd. De totale onder het CWT-merk gegenereerde omzet steeg in 2005 met twaalf procent tot 22 miljard dollar. De nettowinst nam toe van 39 miljoen dollar in 2004 tot 56 miljoen vorig jaar.
Hubert Joly, president en CEO, schrijft CWT’s resultaten toe aan de algehele groei van de zakenreismarkt. Ook wist CWT zijn klanten te behouden en was er sprake van robuuste ‘new sales’ van ruim 1,3 miljard dollar in 2005.
De vertraagde groei van de opbrengsten in de tweede helft van het jaar is voornamelijk te verklaren door de in mei 2004 gedane overname van Maritz en Protravel, die in de tweede helft van 2004 zorgde voor een grotere basis.
Hubert Joly, president en CEO, schrijft CWT’s resultaten toe aan de algehele groei van de zakenreismarkt. Ook wist CWT zijn klanten te behouden en was er sprake van robuuste ‘new sales’ van ruim 1,3 miljard dollar in 2005.
De vertraagde groei van de opbrengsten in de tweede helft van het jaar is voornamelijk te verklaren door de in mei 2004 gedane overname van Maritz en Protravel, die in de tweede helft van 2004 zorgde voor een grotere basis.