Volvo mikt met nieuwe C30 op jeugdig publiek

24 juli 2006 - 2:00
GOTENBURG - Een zeer opvallend, dynamisch driedeurs koetswerk, vier ruimbemeten individuele zitplaatsen en een glazen achterklep. Dat zijn de uiterlijke kenmerken van de C30, het nieuwste ontwerp van Volvo. “De C30 is een hippe auto. Een sportieve hatchback waarin je gezien wilt worden”, zegt CEO Fredrik Arp van Volvo Cars

“We richten ons met de C30 met name op een jeugdig koperspubliek – singles en jonge stellen – met een hele actieve, stadse levensstijl. Mensen die vinden dat hun auto zowel qua design als qua rijeigenschappen perfect bij hun karakter moet passen.”

Uiterlijk wijkt het productiemodel maar weinig af van de Volvo C30 Design Concept zoals die begin dit jaar op de Detroit Motor Show werd gepresenteerd. De frontpartij heeft met zijn krachtige blik en brede, lage grille zijn dynamische karakter onveranderd behouden. De verbrede wielkasten die in de voor- en achterbumper doorlopen, de naar achteren aflopende daklijn en de gespierde schouders die de achterlichten omlijsten, geven de auto een snel silhouet.

Meest karakteristieke stijlelement is echter de glazen achterklep, die wordt geflankeerd door langwerpige en hoefijzervormige achterlichten. Het geheel wordt extra geaccentueerd door een harmonieus met de bovenkant van de achterruit meelopende dakspoiler.

De nieuwe C30 biedt ruimte aan vier volwassenen. De auto heeft geen achterbank, maar twee stoelen die van elkaar zijn gescheiden door een smalle console. Dankzij hun positie ontstaat er een ruimtelijk gevoel en is er goed zicht naar voren. De prijzen van de Volvo C30 zijn op dit moment nog niet bekend.
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen