UTRECHT - Treinreizigers zijn overwegend tevreden over de Nederlandse Spoorwegen. Dat blijkt uit een eigen onderzoek over het derde kwartaal van 2009, meldt het bedrijf. Van de ondervraagde klanten gaf 79 procent de NS een 7 of hoger. Dat meldde de organisatie zondag (18 oktober).
Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar waarderen meer reizigers de klantgerichtheid van NS-medewerkers, de schone treinen en de stations met een ruime voldoende.
Voor de klantgerichtheid van het personeel geeft 65 procent van de reizigers een 7 of hoger (was 63 procent in dezelfde periode vorig jaar). Het oordeel van reinheid van treinen en stations kreeg van 57 procent van de reizigers een ruime voldoende (was 54 procent in dezelfde periode vorig jaar).
De punctualiteit is met 94,5 procent op het hoogste niveau in 2009. Door de weersomstandigheden zal in het vierde kwartaal van 2009 de punctualiteit iets afnemen.
Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar waarderen meer reizigers de klantgerichtheid van NS-medewerkers, de schone treinen en de stations met een ruime voldoende.
Voor de klantgerichtheid van het personeel geeft 65 procent van de reizigers een 7 of hoger (was 63 procent in dezelfde periode vorig jaar). Het oordeel van reinheid van treinen en stations kreeg van 57 procent van de reizigers een ruime voldoende (was 54 procent in dezelfde periode vorig jaar).
De punctualiteit is met 94,5 procent op het hoogste niveau in 2009. Door de weersomstandigheden zal in het vierde kwartaal van 2009 de punctualiteit iets afnemen.