NIJKERK - Afgelopen zaterdag hield franchise zakenreisorgansatie Uniglobe haar jaarlijkse personeelscongres. Directeur Cees Klinkenberg riep de aanwezige franchisenemers en hun personeel op met meer creativiteit klanten te benaderen. Klinkenberg ziet de benadering van luchtvaartmaatschappijen naar het MKB segment met veel creativiteit gepaard gaan en roept de aanwezigen op het congres op om niet af te wachten wat de luchtvaartmaatschappijen doen, maar zelf met meer out of the box ideeën te komen.
Naast de behoefte aan meer creativiteit moedigt Klinkenberg aan om bestaande klanten te vragen meer diensten op te mogen pakken. Klinkenberg: "Om qua omzet verder te kunnen groeien moeten we durven om meer business te vragen. We kunnen onze omzet met 30 procent verhogen als we de klanten om het volledige reispakket vragen."
Het congres in Nijkerk werd goed bezocht. Er waren ruim 150 Uniglobe-mensen aanwezig. "De mensen die er niet bij zijn kunnen we op de vingers van een hand tellen", meldde Uniglobe manager Laura Koreman aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl.
Na de openingsspeech en een trainings- en discussiesessie door acteurs werden de reisagenten opgewacht en bijgepraat door een keur van reisleveranciers waaronder KLM, Garuda Indonesia, Finnair, Cathay Pacific, El Al, British Airways, easyJet, NS Highspeed, Europeesche verzekeringen, Emirates en Transavia.