BCD Travel komt met boekingsservice voor MKB-bedrijven

25 september 2012 - 14:39

UTRECHT - Zakenreisorganisatie BCD Travel introduceert een nieuwe service die het voor bedrijven in het midden- en kleinbedrijf eenvoudiger moet maken om een zakenreis te boeken. In samenwerking met MobileXpense en AirPlus International heeft het bedrijf TravelXpensePlus ontwikkeld: een systeem dat het boeken, de betaling en het onkostenbeheer van zakenreizen combineert.

BCD Travel komt hiermee naar eigen zeggen tegemoet aan een duidelijke behoefte op de markt. De zakenreisorganisatie rekent voor dat bedrijven tot 35 procent aan kosten kunnen besparen door de drie diensten gecombineerd aan te schaffen. Door de automatisering van de onkosten is een besparing tot 20 procent op de administratieve kosten mogelijk.

Met de onlineboekingmodule van TravelXpensePlus kunnen bedrijven en keuze maken uit beschikbare vluchten, hotels en autoverhuur. De betalingsmodule biedt een gecentraliseerde betaalmethode voor de reisuitgaven. Het onkostenbeheersysteem geeft tenslotte een volledig overzicht van alle reis- en verblijfskosten.

“We merkten dat heel wat midden- en kleinbedrijven, en dan voornamelijk de middelgrote bedrijven, op zoek zijn naar een straight-forward oplossing die het hele interne proces dat een zakenreis met zich meebrengt vereenvoudigt”, zegt Diederik Banken, commercieel directeur Benelux bij BCD Travel. “TravelXpensePlus zorgt voor een automatisering van dat proces.”

Van onze redactie

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen