SkyTeam introduceert uniforme luchthavenservices voor trouwe klanten

13 januari 2012 - 11:44

AMSTERDAM - SkyTeam introduceert onder de noemer SkyPriority uniforme luchthavenservices bij alle leden voor trouwe klanten. De alliantie begint in maart met de uitrol bij enkele hubs, waaronder Schiphol. Begin volgend jaar moeten de diensten op ruim duizend vlieghavens wereldwijd beschikbaar zijn.

Delta Air Lines, een van de oprichters van SkyTeam, heeft SkyPriority ontwikkeld en in 2010 geïntroduceerd. De luchtvaartalliantie neemt het programma nu over voor alle deelnemende airlines. Klanten die er gebruik van kunnen maken zijn Elite Plus-deelnemers en passagiers van First Class en Business Class.

Tot de SkyPriority-services behoren speciale incheckgebieden, voorrang bij de bagageafgifte, bij ticketkantoren op de luchthaven en bij transferbalies. Maar ook voorrang bij het aan boord gaan en bij de bagageafhandeling en indien beschikbaar een snellere doorgang bij de beveiliging. "In een later stadium zullen extra voordelen worden geïntroduceerd", verklaart SkyTeam.

SkyPriority moet binnen de gehele alliantie "een gemeenschappelijke en consistente servicestandaard voor priorityservices op de luchthaven bieden". De diensten zullen duidelijk herkenbaar worden aangegeven. Bovendien komt het SkyPriority-logo op de instapkaarten van de betreffende passagiers. Daarnaast zal het beeldmerk aan de bestaande logo’s van de afzonderlijke luchtvaartmaatschappijen worden toegevoegd.

"Het is verreweg het grootste gezamenlijke SkyTeam-project tot op heden en een uitstekend voorbeeld van de manier waarop onze leden intensief samenwerken om onze klanten nog meer voordelen te bieden', verklaart Michael Wisbrun, algemeen directeur van SkyTeam.

Bij KLM
Volgens SkyTeam-lid KLM zijn de services die SkyPriority biedt, nu ook al onderdeel van de benefits bij de maatschappij. "Door de services te verbeteren en ze te bundelen, wordt een betere 'overall' ervaring geboden aan de Business Class passagiers en SkyTeam Elite Plus members. Dankzij een
duidelijke zichtbaarheid
 vinden klanten makkelijk hun
 weg op de luchthaven. Ook is
 het voor het luchthavenpersoneel 
eenvoudiger om SkyPriority-
passagiers te herkennen en
 te assisteren."

Naast op Schiphol, wordt SkyPriority eind maart ook onder meer ingevoerd op Charles de Gaulle en Orly.

Van onze redactie

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen