Schiphol Consumer Awards voor Hertz, Hema en KLM

17 maart 2014 - 1:00

SCHIPHOL - Hertz, Hema en KLM zijn enkele van de bedrijven die in de prijzen zijn gevallen bij de uitreiking van de Schiphol Consumers Awards. Dat zijn prijzen op het gebied van gastvrijheid, duurzaamheid, innovatie en groei die Schiphol jaarlijks uitreikt aan bedrijven die actief zijn op de luchthaven.

Reizigers kozen in drie categorieën de meest gastvrije en klantvriendelijke horecagelegenheid op de luchthaven. In de categorie horeca beloonden reizigers Hema Food Counter op Schiphol Plaza en Dutch Kitchen op de Holland Boulevard met een Guestfriendliness Award. Op het gebied van retail waren er awards voor Aviflora op de Holland Boulevard en ook Aviflora op Schiphol Plaza. In de categorie services won Schiphol Valet Parking de award.

De award voor innovatie ging dit jaar naar Hertz voor de Herz Dream Collection. In April 2013 startte Hertz op Schiphol als eerste in Europa en Azië met de verhuur van zogeheten Dream Cars. Dit innovatieve concept geeft klanten de mogelijkheid om een dagje te cruisen in een Bentley of een Porsche. Andere genomineerden in deze categorie warenSchiphol Airport Retail Exquisite en Philips Gift Innovation.

Planes
KLM werd beloond met de Media Award voor haar advertentiecampagne en activiteiten voor de animatie van Disney film "Planes" in de 3D drive-in bioscoop op het P2 parkeerdek van Schiphol. De campagne bestond uit een enorm steigerdoek van 1500 m2, analoge en digitale media in de terminal, een ludieke Facebook-activatie om kaarten te winnen voor de film en een eigen kinderevent in een hangar met viral Youtube filmpje.

Planes@ Plaza nam de Growth Award in ontvangst voor de groei van 45 procent die de winkel het afgelopen jaar liet zien op de luchthaven. De groei werd gerealiseerd door onder meer in te spelen op trends zoals Nijntje in piloten outfit en merchandising met de filmpremière Planes.

Van onze redactie 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen