TORONTO - Best Western International lanceert een tweetal nieuwe concepten: een boutique hotelconcept en een nieuwe soft-brand. De lancering van beide concepten vond plaats in Toronto, Canada, op het moment dat Best Western, naar eigen zeggen, een historisch punt heeft bereikt in de groei van haar merk in Noord-Amerika en opkomende internationale markten.
Vīb
Het nieuwe boutique hotelconcept Vīb (spreek uit: Vibe) draait, volgens de keten, om stijl en technologie en beantwoordt aan de vraag van de hedendaagse connected traveller. Vīb staat voor "Vibrant" en is een hotelconcept dat is ontwikkeld voor internationale steden. Het concept is ontwikkeld om kosteneffectief te bouwen in dichtbebouwde, stedelijke gebieden. Modern en dynamisch design staan in functie van een comfortabel, hightech en verantwoord hotelverblijf.
Vīb hotels worden uitgerust met een ruime lobby die de couleur locale van de omgeving uitstraalt en waar gasten door middel van interactieve technologie op maat gemaakte content kunnen vinden in de mediawand. Op de kamers vinden gasten voldoende stopcontacten (met usb-poorten) en smart-tv's om on-demand. LED sfeerverlichting in het gehele hotel benadrukt de hightech sfeer.
Ieder Vīb hotel beschikt over:
• 24/7 Grab-n-go bar voor drankjes en premium bites
• bar met gezellige openhaard waar gasten zich thuis voelen
• Zen Zone om te relaxen en ontspannen
• relaxte en stijlvolle plekken om te gamen
• uitgebreide fitnessfaciliteiten 24/7 geopend
• moderne werkplekken in alle kamers
BW Premier Collection
Tegelijk met Vīb is ook de eerste soft-brand van Best Western gelanceerd. De BW Premier Collection bestaat uit hotels van hoge kwaliteit op stedelijke toplocaties. Alle soft-brand hotels dienen een Tripadvisor score van vier of hoger te hebben. Deze hotels behouden hun eigen naam en identiteit, zullen zich niet onder de merknaam Best Western profileren, maar maken wel gebruik van de distributiekanalen van Best Western. Gasten sparen in de BW Premier Collection hotels Best Western Rewards® punten en de hotels kunnen indien gewenst services (zoals sales support en designadvies) afnemen bij Best Western.
Zowel Vīb als de BW Premier Collection worden wereldwijd gelanceerd, met de focus op stedelijke toplocaties over de hele wereld. Best Western heeft wereldwijd bijna 400 hotelprojecten in de pijplijn. Focusgebieden zijn Centraal- en Zuid-Amerika, Azië en het Midden-Oosten.