AMSTELVEEN - KLM heeft woensdag 1 juli een nieuwe smartphone app voor iOS en Android gelanceerd. De nieuwe KLM-app richt zich verder op personalisatie en biedt reizigers voor en tijdens hun vlucht alle informatie over (gewijzigde) vertrektijden, wereldwijde luchthavens en de passagier zelf.
Zodra de klant de app opent, wordt de meest relevante informatie voor dat moment getoond. Verder bevat de app een vereenvoudigde reservering flow, one-tap check-in en betalen, en verwerkt de app op een gemakkelijke wijze wijzigingen in de stoelkeuze.
Om in te loggen en een reis toe te voegen kan de reiziger zich met zijn of haar KLM-account aanmelden of inloggen via social media. Ook is het mogelijk om alleen de boekingscode samen met bijbehorende achternaam in te voeren, zolang een vlucht nog niet heeft plaatsgevonden.
Zodra men is ingelogd, verschijnt er persoonlijke informatie zoals de reis en informatie over vertrektijden, het toegestane gewicht van de bagage, de gekozen stoel aan boord en beschikbare maaltijden. Ook ziet de reiziger wat voor weer het momenteel op de plaats van bestemming is.
Bekijk meer informatie over de app op de speciale webpagina