ATPI slaat handen ineen met International SOS

11 augustus 2015 - 17:23 | Door: 
onze redactie

SCHIPHOL-RIJK - Travel management company ATPI haalt de banden aan met International SOS, 's werelds grootste onderneming op het gebied van medische support en veiligheid. Deze uitgebreidere samenwerkingsovereenkomst stelt de ATPI Group naar eigen zeggen in staat zakenreizigers nog beter voor te bereiden voorafgaand aan en tijdens hun reis en te voldoen aan de 'Duty of Care'.

ATPI zorgt voor een geautomatiseerde invoer van de reisgegevens van de passagier in het system van International SOS. Dit resulteert in een volledig geïntegreerde stroom van data, waardoor indien nodig direct medisch advies en medische hulp, internationale gezondheidszorg, veiligheids- en online preventie oplossingen geboden worden.

Het zogeheten ‘Duty of Care’ is in toenemende mate een taak die voor de travel management companies is weggelegd. “Recente incidenten en gezondheidscrises over de hele wereld hebben aangetoond dat noodsituaties op elke locatie ter wereld kunnen voorkomen en niet alleen op die bestemmingen die voorheen als ‘high-risk’ werden beschouwd”, zegt ATPI-topman Graham Ramsey.

“Er is een groeiende noodzaak om reizigers te kunnen traceren en zeker te weten dat ze veilig terug naar huis zijn gekomen ten tijde van een crisis. Voor inkopers van zakenreizen is dit niet langer een ‘nice-to-have’ maar eerder absolute voorwaarde.”

Klanten hebben toegang tot de online communicatie portal voor zowel uitgebreide gezondheids- en reisrisico informatie, als e-Learning programma’s voor preventie en bewustwording van de risico’s voorafgaand aan de zakenreis. Verder hebben ATPI-klanten nu toegang tot het wereldwijde netwerk van International SOS van medische en veiligheidsdiensten.

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen