WOERDEN - KLM is opnieuw uitgeroepen tot grootste online reizenverkoper in Nederland. Dat heeft vakmagazine Twinkle bekend gemaakt. De online omzet wordt geschat op 580 miljoen euro. Touroperator en airline TUI is de nummer 2 met een geschatte omzet van 565 miljoen euro. Reisspecialist Travix werd derde met 455 miljoen euro online omzet.
Om de top vijf van reisbedrijven compleet te maken werd berekend dat de Sundio Group nummer 4 is en Corendon nummer 5.
De redactie van Twinkle maakte de uitslagen voor de tiende keer bekend. Naast het grootste online reisbedrijf werden ook de grootste online retailers ijn Nederland in kaart gebracht, daarbij geholpen door de Hogeschool van Amsterdam. MeasureWorks, SimilarWeb en Scooperz verrijkten de publicatie met data over respectievelijk performance, traffic en social media.
Bij de online retailers was Bol.com de grootste. Het bedrijf zag zijn Nederlandse consumentenomzet (inclusief marktplaats) in 2016 met ruim tweehonderd miljoen euro stijgen, om uit te komen op 950 miljoen euro. De tweede en derde plek worden ingevuld door respectievelijk Coolblue (615 miljoen euro) en wehkamp (540 miljoen euro).