DRIEBERGEN - AccorHotels en SNCF slaan de handen in elkaar om het merk Oriënt-Express binnen het internationale luxereissegment verder uit te bouwen. Dit gebeurt precies 134 jaar na de eerste reis van de Oriënt-Express tussen Parijs en Constantinopel.
AccorHotels krijgt vijftig procent van het aandelenkapitaal in het merk Oriënt-Express, dat tot voor kort volledig in handen was van SNCF.
De Oriënt-Express staat symbool voor de kunst van luxueus reizen. De trein verbond bijna een eeuw lang de grootste steden in Europa, van Parijs tot Istanbul, en veroverde zo een plek in de geschiedenis. Sinds 1977 is de SNCF-groep actief bezig het imago van het merk uit te bouwen, voornamelijk door de oude rijtuigen uit de jaren 1920 (bekend als de Pullman-Oriënt-Express) te restaureren, en door evenementen te organiseren (zoals de tentoonstelling ‘Once upon a time the Orient Express’ in het Institut du monde arabe in Parijs in 2014).
AccorHotels wil dit partnerschap uitbouwen om zijn voortrekkersrol in het luxesegment te versterken, door een aantal nieuwe prestigieuze hotels onder de naam Oriënt-Express in de markt te zetten. Deze hotels zullen uitgroeien tot plekken waar de kunst van het reizen hoogtij viert. Ze bieden een unieke ervaring die baadt in geschiedenis, een combinatie van de luxe, het exotisme en het raffinement van Oost en West op iconische locaties.