SCHIPHOL - Passagiers die met een SkyTeam-luchtvaartmaatschappij vliegen kunnen bij problemen een stuk eenvoudiger worden omgeboekt. “De medewerker gebruikt zijn eigen vertrouwde systeem om de klant te helpen. Een unieke tool waar we lang aan hebben gewerkt”, zegt topman Perry Cantarutti tegen Luchtvaartnieuws Magazine.
Door de Rebooking Tool kunnen reizigers bij problemen, zoals vluchtuitval of omboeking, terecht bij elk van de aangesloten SkyTeam-leden. “We zijn bijzonder trots op deze tool. Het heeft vijf jaar gekost om de vier boekingssystemen waarmee onze twintig leden werken aan elkaar te koppelen. Een medewerker van een airline kan nu alle passagiersgegevens in een oogwenk opvragen, gewoon in het eigen vertrouwde systeem, en daar desgevraagd wijzigingen in aanbrengen. Hiermee lopen we ver vooruit op de concurrentie en kunnen we de passagier alliantiebreed hulp bieden. We mogen als SkyTeam trots zijn op deze prestatie”, vindt Cantarutti.
Op den duur verwacht Cantarutti met meer innovatieve oplossingen te komen. “We streven ernaar de reiziger een uniforme ervaring te bieden. We zijn daarom hard bezig om te zorgen dat de klant aanvullende diensten als stoelselectie of bagagetracking op één centraal punt kan regelen. De technologische mogelijkheden zijn eindeloos en de moderne reiziger stelt steeds hogere eisen, dus we blijven onszelf uitdagen om te innoveren.”
Lees het uitgebreide interview met SkyTeam in Luchtvaartnieuws Magazine van maart. Neem hier een abonnement.