SCHIPHOL - SpiceJet heeft APG Air Agencies benoemd als general sales agent voor de Nederlandse, Belgische, Duitse en Zwitserse markt. APG is hiermee verantwoordelijk voor alle sales- en marketingactiviteiten van de Indiase low cost carrier in deze landen. SpiceJet heeft internationale uitbreidingsplannen.
SpiceJet heeft momenteel een binnenlandse marktaandeel van 13 procent en voert dagelijks 312 vluchten uit van en naar 55 bestemmingen, waarvan 47 in India en zeven in het buitenland. De maatschappij beschikt over bases in Delhi, Kolkata, Mumbai en Hyderabad.
De luchtvaartmarkt in India maakt een onstuimige groei door. Ook SpiceJet heeft flinke uitbreidingsplannen. De huidige vloot bestaat uit 111 vliegtuigen (Boeing 737's en Q400's), daarnaast staan bijna tweehonderd Boeing 737 MAX-toestellen in bestelling voor toekomstige netwerkexpansie.
De groei zal niet alleen binnen India plaatsvinden. Vorige maand kondigde SpiceJet aan een hub te openen op Ras Al Khaimah Airport in de Verenigde Arabische Emiraten. Het emiraat moet op termijn als springplank voor vluchten tussen India en Europa gaan dienen.