LONDEN – Hotelonderneming IHG breidt het upscale-hotelmerk voco uit naar de Verenigde Staten en China. Onder deze merknaam worden hotels geopend in steden als New York en Wuhan. IHG lanceerde voco ruim twee jaar geleden, en het bedrijf ziet ondanks de coronacrisis groeiperspectief.
Het merk combineert volgens de onderneming de informele sfeer en charme van een onafhankelijk hotel met de kwaliteit en de zekerheid van een groot hotelmerk.
Inmiddels zijn twaalf voco-hotels – zowel conversies als nieuwbouw – geopend in het Verenigd Koninkrijk, het Europese vasteland, het Midden-Oosten en Australië. Omgebouwde hotels hebben volgens IHG de klantwaardering zien stijgen.
In New York wordt het bestaande Franklin Hotel omgevormd tot voco. Dit hotel ligt in Upper East Side, op loopafstand van Central Park en Madison Avenue. In de VS staan naast New York ook voco-hotels gepland in St. Augustine (Florida) en Columbia (Missouri).
In China wordt voco het elfde hotelmerk van IHG. De in Wuhan geplande vestiging betreft de ombouw van een bestaand hotel, dat in 2021 voco Wuhan Xinhua gaat heten. De ligging van het hotel is volgens IHG ideaal voor toeristen en zakenreizigers.
De komende vijf jaar wil IHG 28 voco-hotels openen in negentien landen. Dichterbij huis staan vestigingen gepland in steden als Parijs, Frankfurt, Edinburgh, Krakow en Den Haag. Binnen tien jaar moet het aantal wereldwijde vestigingen groeien tot tweehonderd.