JetBlue onthult trans-Atlantische Business Class

JetBlue Mint A321LR
1 februari 2021 - 16:03 | Door: 
onze redactie
| Foto: JetBlue

BOSTON - JetBlue heeft haar Business Class-product voor trans-Atlantische vluchten onthuld. De luchtvaartmaatschappij, die nu nog alleen in de Amerika’s vliegt, start komende zomer lijnvluchten naar Londen met de Airbus A321 Long Range. Het is de bedoeling dat er later andere Europese bestemmingen volgen, zoals Parijs en Schiphol.  

Aan boord van de trans-Atlantische vluchten komen 24 VantageSOLO Business Class-stoelen van Thompson Aero. Die bieden elk directe toegang tot het gangpad en kunnen omgetoverd worden tot een plat bed. Ook beschikken ze over een 17 inch entertainmentscherm. Voor wat extra privacy kunnen passagiers met de schuifdeur een eigen ‘suite’ creëren.

JetBlue Mint Studio

De voorste twee stoelen in de Mint-klasse, zoals JetBlue haar Business Class noemt, zijn extra ruim en krijgen zelfs een 22 inch scherm. Die twee stoelen heten Mint Studio. Ze bieden volgens de maatschappij meer ruimte dan de Business Class-producten van alle andere Amerikaanse airlines.

In een iets aangepaste versie, met slechts zestien stoelen, wordt de nieuwe cabine deze zomer ook geïntroduceerd op een beperkt aantal vluchten tussen New York en Los Angeles.

Trans-Atlantische expansie
JetBlue is in de VS erg succesvol met een luxe Business Class tegen relatief lage prijzen, en de maatschappij hoopt dit succes nu te kopiëren naar de trans-Atlantische markt. Uiteraard komt er ook een Economy Class aan boord van de A321LR’s. De eerste routes zijn Boston – Londen en New York JFK – Londen. Op welke luchthaven in Londen er precies gevlogen wordt is nog niet duidelijk.

JetBlue heeft al meermaals aangegeven dat Schiphol ook hoog op haar verlanglijstje staat. Pre-corona was dat nog lastig door een gebrek aan slots, maar dat is straks mogelijk geen obstakel meer. Bovendien moet er een nieuwe partij gevonden worden die de strijd met KLM wil aangaan op de route naar New York JFK, nu Norwegian is afgehaakt. KLM moet van de Europese Commissie verplicht slots afstaan om een monopolie te voorkomen.

Video:

Extra advertentie tonen: 
1
extra add 1ste alinea: 
1
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen