FRANKFURT - Het Duitse hotelwezen profiteert meetbaar van het WK voetbal dat in het land wordt georganiseerd. Volgens ramingen van MKG Consulting zagen de hotels in en rond de speelsteden hun omzet in juni en juli met soms wel tweehonderd procent stijgen. Vooral toeristisch ingestelde hotels profiteerden van het voetbalevenement.
MKG Consulting schat dat de vele voetbalfans zo’n 800 miljoen euro hebben besteed aan hotelkamers. Door het bijzonder goede weer overnachtten veel fans echter liever op campings dan in hotels. Bovendien kwamen de meeste fans met het vliegtuig, waardoor ze na de wedstrijd vaak direct of na slechts één overnachting terugvlogen.
MKG Consulting schat dat de vele voetbalfans zo’n 800 miljoen euro hebben besteed aan hotelkamers. Door het bijzonder goede weer overnachtten veel fans echter liever op campings dan in hotels. Bovendien kwamen de meeste fans met het vliegtuig, waardoor ze na de wedstrijd vaak direct of na slechts één overnachting terugvlogen.