NEW YORK - De eerste wereldwijde multi-media communicatie campagne ten behoeve van de promotie van de stad New York is gestart. Burgemeester Michael R. Bloomberg kondigde afgelopen week de eerste fase aan van ‘This is New York City’, zoals de campagne heet. De nieuwe, grootschalige campagne bevat televisie, print, online en outdoor communicatie middelen voor tien landen op vier continenten.
De boodschap van de campagne is gebaseerd op de veelzijdigheid aan ervaringen die bezoekers wordt geboden, een veelzijdigheid die volgens de stad zelf door geen enkele andere bestemming ter wereld wordt geëvenaard. Als onderdeel van de campagne is de toeristische van de stad geheel vernieuwd en uitgebreid met klantgerichte tools om het reizen in de stad makkelijker te maken.
Centraal in de campagne staat een opvallende en innovatieve tv-spot waarin werkelijkheid met animatie wordt gecombineerd om bezienswaardigheden uit de vijf wijken van de stad, zoals Yankee Stadium, Times Square en de Staten Island Ferry, tot leven te brengen. De verschillende outdoor en print uitingen belichten allemaal een ander segment van ‘de New York City ervaring’, van shoppen en mode tot entertainment en eten.
De campagne This is New York City, waarvoor het komende jaar dertig miljoen dollar is uitgetrokken, moet ervoor zorgen dat de stad wereldwijd actief wordt gepromoot in de stijgende competitieve toeristen industrie. De campagne is ook een belangrijk onderdeel bij het behalen van de doelstelling van burgemeester Bloomberg: vijftig miljoen bezoekers in New York City in 2015. Vorig jaar werd de stad bezocht door 43,8 miljoen bezoekers.
De boodschap van de campagne is gebaseerd op de veelzijdigheid aan ervaringen die bezoekers wordt geboden, een veelzijdigheid die volgens de stad zelf door geen enkele andere bestemming ter wereld wordt geëvenaard. Als onderdeel van de campagne is de toeristische van de stad geheel vernieuwd en uitgebreid met klantgerichte tools om het reizen in de stad makkelijker te maken.
Centraal in de campagne staat een opvallende en innovatieve tv-spot waarin werkelijkheid met animatie wordt gecombineerd om bezienswaardigheden uit de vijf wijken van de stad, zoals Yankee Stadium, Times Square en de Staten Island Ferry, tot leven te brengen. De verschillende outdoor en print uitingen belichten allemaal een ander segment van ‘de New York City ervaring’, van shoppen en mode tot entertainment en eten.
De campagne This is New York City, waarvoor het komende jaar dertig miljoen dollar is uitgetrokken, moet ervoor zorgen dat de stad wereldwijd actief wordt gepromoot in de stijgende competitieve toeristen industrie. De campagne is ook een belangrijk onderdeel bij het behalen van de doelstelling van burgemeester Bloomberg: vijftig miljoen bezoekers in New York City in 2015. Vorig jaar werd de stad bezocht door 43,8 miljoen bezoekers.