PARIJS - Zakenreisorganisatie Carlson Wagonlit Travel (CWT) heeft in de eerste helft van 2007 een sterke groei doorgemaakt. De verkopen stegen met 45 procent naar 11,1 miljard dollar (7,9 miljard euro). Het aantal nieuwe verkopen in augustus overschreed de 2,2 miljard dollar (1,6 miljard euro), exclusief verlengingen van bestaande contracten.
De verkopen namen wereldwijd toe. De grootste groei vond plaats in de V.S. (104 procent). Dit kwam mede door de integratie van Navigant International in augustus 2006. In Australië groeide het aantal verkopen met 86 procent, in het Verenigd Koninkrijk met 33 procent en in India met 31 procent. In Rusland en China stegen de cijfers met respectievelijk 29 en 25 procent.
CWT heeft in de eerste zes maanden van 2007 wereldwijd een grote ontwikkeling doorgemaakt in het aantal gemaakte online-transacties. In april introduceerde de zakenreisorganisatie een flight status alert service. Reizigers die zich inschrijven, worden via e-mail of SMS op de hoogte gehouden over eventuele wijzigingen in aankomst- en vertrektijden en annuleringen.
In mei lanceerde de zakenreisorganisatie wereldwijd het CWT Program Management Center om zakenreizigers en travel managers gemakkelijker te voorzien van de benodigde informatie om hun reisprogramma te optimaliseren. Momenteel maken meer dan 10.000 klanten in zestig landen wereldwijd gebruik van deze online informatieservice.
De verkopen namen wereldwijd toe. De grootste groei vond plaats in de V.S. (104 procent). Dit kwam mede door de integratie van Navigant International in augustus 2006. In Australië groeide het aantal verkopen met 86 procent, in het Verenigd Koninkrijk met 33 procent en in India met 31 procent. In Rusland en China stegen de cijfers met respectievelijk 29 en 25 procent.
CWT heeft in de eerste zes maanden van 2007 wereldwijd een grote ontwikkeling doorgemaakt in het aantal gemaakte online-transacties. In april introduceerde de zakenreisorganisatie een flight status alert service. Reizigers die zich inschrijven, worden via e-mail of SMS op de hoogte gehouden over eventuele wijzigingen in aankomst- en vertrektijden en annuleringen.
In mei lanceerde de zakenreisorganisatie wereldwijd het CWT Program Management Center om zakenreizigers en travel managers gemakkelijker te voorzien van de benodigde informatie om hun reisprogramma te optimaliseren. Momenteel maken meer dan 10.000 klanten in zestig landen wereldwijd gebruik van deze online informatieservice.