DEN HAAG - Treinreizigers ergeren zich het meest aan luidruchtige medereizigers en aan slecht verstaanbare omroepberichten. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder ruim 1350 treinreizigers. In vergelijking met het vorige onderzoek naar treinergernissen in 2002 storen reizigers zich meer aan elkaar en minder aan de dienstverlening door NS.
Met name luidruchtig mobiel bellen en muziek beluisteren wekken de toorn van treinreizigers. Het in- en uitstapgedrag is een andere bron van ergernis.
Volgens de Consumentenbond vallen er twee conclusies uit het onderzoek te trekken. "De reiziger wil meer rust, dus moeten de huisregels die er zijn beter zichtbaar worden en waar nodig worden aangescherpt. Verder moet het treinpersoneel deze huisregels beter gaan handhaven", aldus de bond.
"Daarnaast moeten de juistheid, volledigheid en verstaanbaarheid van de omroepberichten verbeteren."
(c) ANP
Met name luidruchtig mobiel bellen en muziek beluisteren wekken de toorn van treinreizigers. Het in- en uitstapgedrag is een andere bron van ergernis.
Volgens de Consumentenbond vallen er twee conclusies uit het onderzoek te trekken. "De reiziger wil meer rust, dus moeten de huisregels die er zijn beter zichtbaar worden en waar nodig worden aangescherpt. Verder moet het treinpersoneel deze huisregels beter gaan handhaven", aldus de bond.
"Daarnaast moeten de juistheid, volledigheid en verstaanbaarheid van de omroepberichten verbeteren."
(c) ANP