HOLTEN - De topman van reisorganisatie OAD, Louis Frankenhuis, is niet tevreden over de manier waarop de reisindustrie de laatste tijd in het nieuws komt. In een persverklaring meldt Frankenhuis dinsdag (3 mei) dat hij zich 'langzamerhand zorgen maakt over de reputatie van de branche'.
Frankenhuis doelt op het nieuws over bijvoorbeeld de perikelen rond HollandExel, DutchBird en Phuket Air. Ook verwijst hij naar de consumentenbond 'die in het geweer komt tegen de onduidelijkheid rondom allerlei toeslagen in reisaanbiedingen' en de 'openlijke ruzie in de media over directe incasso van reisgelden'.
De OAD-topman kijkt bij deze reflectie van de afgelopen tijd vooral kritisch naar de verantwoordelijkheid van de reisbranche. "Kwaliteit en zekerheid zouden de uitgangspunten moeten zijn waarop touroperators hun producten aanbieden. Maar de afgelopen tijd worden consumenten juist keer op keer de dupe van het feit dat touroperators vooral daarin in gebreke blijven."
Frankenhuis doelt op het nieuws over bijvoorbeeld de perikelen rond HollandExel, DutchBird en Phuket Air. Ook verwijst hij naar de consumentenbond 'die in het geweer komt tegen de onduidelijkheid rondom allerlei toeslagen in reisaanbiedingen' en de 'openlijke ruzie in de media over directe incasso van reisgelden'.
De OAD-topman kijkt bij deze reflectie van de afgelopen tijd vooral kritisch naar de verantwoordelijkheid van de reisbranche. "Kwaliteit en zekerheid zouden de uitgangspunten moeten zijn waarop touroperators hun producten aanbieden. Maar de afgelopen tijd worden consumenten juist keer op keer de dupe van het feit dat touroperators vooral daarin in gebreke blijven."