HOOFDDORP - Reisorganisatie Thomas Cook introduceert all-in prijzen voor haar vakanties. Tijdens de Budgetweken, die zaterdag (27 mei) van start gaan, krijgen consumenten direct de werkelijke prijs te zien die zij moeten betalen voor een vakantie, inclusief belastingen, toeslagen, administratiekosten en het Calamiteitenfonds.
Volgens directeur Gerard Helming heeft de consument behoefte aan duidelijkheid. "Het is een regelmatig terugkerende klacht van klanten en consumentengroeperingen; de advertentieprijs is niet de prijs waarvoor je ook daadwerkelijk de reis boekt. Een situatie waar alleen een einde aan kan komen als er minimaal een branchebreed convenant is of als er wellicht wettelijke bepalingen zijn.”
Als blijkt dat de consument de Budgetweken waardeert overweegt Thomas Cook vaker dergelijke acties te houden.
Volgens directeur Gerard Helming heeft de consument behoefte aan duidelijkheid. "Het is een regelmatig terugkerende klacht van klanten en consumentengroeperingen; de advertentieprijs is niet de prijs waarvoor je ook daadwerkelijk de reis boekt. Een situatie waar alleen een einde aan kan komen als er minimaal een branchebreed convenant is of als er wellicht wettelijke bepalingen zijn.”
Als blijkt dat de consument de Budgetweken waardeert overweegt Thomas Cook vaker dergelijke acties te houden.