Schiphol Travel International opnieuw TMC of the Year

Schiphol Travel International
24 september 2018 - 21:49 | Door: 
Puck van Beurden
| Foto: Reismedia

HOOFDDORP - Zakenreisorganisatie Schiphol Travel International is door een vakjury, bestaande uit vertegenwoordigers van KLM, Singapore Airlines, British Airways, American Express Global Commercial Services, MobileXpense en de ANVR, en na onderzoek onder corporate bookers en travel managers uitgeroepen tot 'Travel Management Company of the Year 2018'.

De prijs werd tijdens een feestelijk diner in het Claus Event en Congres Centre in Hoofddorp uitgereikt door Ed Hollo van SkyTeam. “De menselijke benadering staat nadrukkelijk op de eerste plaats bij deze TMC. Ondanks de vele veranderingen in samenwerking in de keten, blijft Schiphol Travel International trouw aan de visie en missie om Business Travel persoonlijk te maken en blijft de TMC geloven in de mens achter de machine. Een aanpak die betrokken en loyale klanten oplevert”, vermeldt het jury rapport over de ‘Travel Management Company of the Year 2018’. Vorig jaar mocht de TMC deze prijs ook in ontvangst nemen.

Nieuwe technologieën
Volgens de jury omarmt Schiphol Travel International nieuwe technologieën om de klant een hoogstaande en gepersonaliseerde service te verlenen. De jury prijst het feit dat dat de TMC dit ziet als toevoeging aan de operatie en dienstverlening, en niet als vervanging van het menselijk contact. “Elke klant is uniek en vraagt om een andere aanpak, waar men volledig op inspeelt, ondersteund door innovatief gebruik van technologie.”

Klanttevredenheid
De jury vervolgt: “Saaie rapportages worden interessant door ze visueel te maken in gepersonaliseerde video’s en gegevens kunnen vanuit de film direct in Excel worden geëxporteerd voor interne rapportage. Een ander voorbeeld voor de individualisering is dat elke klant een eigen branded app heeft waarin iedere reiziger toegang heeft en op persoonlijk niveau inzage heeft in zijn persoonlijke profiel. De reiziger kan zelf veilig bepaalde persoonlijke voorkeuren in de app aanpassen dan wel verwijderen, dit loopt rechtstreeks door naar alle systemen. Ouderwetse klantbeleving in een heel modern jasje. Dat ze in hun opzet slagen, blijkt uit de hoge klant tevredenheid. STI is tot slot een frontrunner in het implementeren van NDC.”

De overige genomineerde Travel Management Companies in deze categorie waren BCD Travel, Egencia, HRG Business Travel en Uniglobe Business Travel.
Naast de TMC werden ook de beste airlines, Mobility Provider, Travel Management Company en Travel Personality of the Year 2018 bekendgemaakt.

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen