SCHIPHOL - China Airlines vliegt vanaf 1 april met de Boeing 777-300ER tussen Taipei en Schiphol. “Het toestel is net zo luxe als de Airbus A350-900 die we nu gebruiken”, zegt Roger Han, Vice President Europe, in gesprek met Luchtvaartnieuws Magazine.
China Airlines vliegt sinds 2014 met de Boeing 777-300ER, die flink meer stoelen biedt dan de Airbus A350-900. “De huidige A350 telt 32 stoelen in Business, 31 in Premium Economy en 243 in Economy Class”, zegt Han. “In de Triple Seven gaat dat aantal omhoog naar 40 stoelen in Business, 62 in Premium Economy en 256 in Economy Class.”
Verhoudingsgewijs stijgt dus vooral het aantal Premium Economy-stoelen. “Dat is voor het salesteam in Nederland een mooie uitdaging. In onze Premium Economy, die ook écht een ander product is dan Economy, zien we niet alleen toeristen terug die meer comfort willen, maar ook zakenreizigers voor wie het gat tussen Economy en Business qua prijs iets te groot is.”
Modern interieur
Hoewel de Airbus A350 qua technologie nieuwe is dan de Boeing 777 verschillen de toestellen van China Airlines weinig van elkaar. “Onze Boeings zijn nog geen vijf jaar oud. Dat betekent dat de reiziger nagenoeg dezelfde stoelen kan verwachten, alleen de kleurstelling verschilt iets en er staan tien stoelen op een rij in Economy, in plaats van negen, doordat het vliegtuig breder is. Aan de kwaliteit van de service verandert, uiteraard, niets.”
Voorin, in de Businessclass, staan de stoelen in een 1-2-1 configuratie opgesteld. Daardoor heeft elke reiziger direct toegang tot het gangpad. De stoelen kunnen volledig plat voor een optimale nachtrust. In Premium Economy is er een 2-4-2 stoelindeling. Ten opzichte van Economy hebben reizigers daar circa achttien centimeter extra beenruimte en een bredere stoel die bovendien iets verder naar achteren kan. Elke stoel is voorzien van USB- en stroompunten, een persoonlijk tv-scherm en de Boeing 777-300ER is voorzien van WiFi.
China Airlines biedt in de Boeing 777, in tegenstelling tot de Airbus A350, niet het Skycouch-product, waarbij een rij van drie Economy-stoelen wordt omgetoverd tot een slaapbank. “Die is niet beschikbaar op de vluchten naar Schiphol.”
Lees het volledige interview met Roger Han in de februari-editie van Luchtvaartnieuws Magazine. Bestel een los exemplaar of neem een voordelig abonnement.