AMSTERDAM - American Express Global Business Travel wil bedrijven helpen om zakenreizigers die een hotel boeken te wijzen op het interne reisbeleid. Op dit moment wordt er, vaak goedbedoeld, nog veel buiten de regels om geboekt, onder andere vanwege de prijs en ligging.
"Reizigers willen het juiste doen voor hun bedrijven. Het onderzoek toont aan dat het mogelijk is om de goede bedoelingen van reizigers die buiten het beleid boeken in goede banen te leiden door proactief veelvoorkomende misvattingen te adresseren dat je elders een betere prijs, keuze of ervaring kan krijgen. Voorlichting en communicatie is nodig om te begrijpen wat inbegrepen is in onderhandelde tarieven, zoals wifi, parkeren, ontbijt of resorttoeslagen, in vergelijking met boeken buiten het voorkeurskanaal. Sturen op meer compliance is essentieel voor een betere zichtbaarheid van gegevens, beveiliging en besparingen - kortom een effectiever en meer gecentraliseerd reisprogramma. Dat is wat we aan onze klanten leveren met Rest Assured Solutions”, aldus Wes Bergstrom, Vice President Hotel Strategy.
Volgens onderzoek van American Express GBT geeft 73 procent van de zakenreizigers wereldwijd aan dat het besparen van geld een acceptabele reden was om buiten het reisbeleid van hun bedrijf te boeken, terwijl 68 procent betere hotelkeuzes noemde.
Met Rest Assured Solutions krijgen GBT-klanten toegang tot exclusieve hoteltarieven bij duizenden accommodaties wereldwijd via het Preferred Extras-hotelprogramma, in alle kanalen inclusief mobiel, met kortingen tot 25 procent en de beschikbaarheid van speciaal onderhandelde voorzieningen en extra's zoals gunstige annuleringsvoorwaarden, beschikbaarheid van de laatste kamer en gratis wifi en ontbijt.
Daarnaast is er zekerheid door een nieuwe Hotel Rate Guarantee dat zakenreizigers op het moment van boeken het laagste hoteltarief krijgen. Mochten ze een lager tarief kunnen vinden, dan kunnen ze omboeken en wordt het verschil aan hen terugbetaald.
Toegang tot content
Toegang tot de juiste hotelcontent is ook een zorg voor zakenreizigers: gemiddeld 68 procent van de zakenreizigers noemde de locatie als een goede reden om buiten het beleid te boeken. Rest Assured Solutions biedt toegang tot een uitgebreid portfolio aan accommodaties en tarieven afkomstig uit meerdere bronnen, allemaal op één plek, inclusief meer dan twee miljoen accommodaties via GBT's samenwerking met Booking.com, met sterk gereduceerde tarieven.
Verder krijgen reizigers toegang tot tarieven van leden van loyaliteitsprogramma's van grote hotelketens, en toegang tot meer dan zes miljoen andere accommodaties, zoals huizen, appartementen en volledig ingerichte bedrijfsappartementen, inclusief samenwerkingsverbanden met Booking.com, Expedia en WWStay.
GBT begon met de ontwikkeling van Rest Assured Solutions na de overname van Hogg Robinson Group (HRG) in 2018, om de accommodatieoplossingen van het bedrijf volledig te integreren, in lijn te brengen met GBT's serviceaanpak die de reiziger centraal stelt en de uitdagingen te addresseren waarmee reismanagers en hun zakenreizigers worden geconfronteerd. Gedurende 2020 zullen nieuwe innovaties worden toegevoegd aan Rest Assured Solutions.