PARIJS - Accor kondigt aan een volledig digitaal hotel te openen. Ibis Styles London Gloucester Road is het eerste Accor-hotel in Noord-Europa dat gasten een volledig digitale ervaring biedt. Wanneer de lockdown in het Verenigd Koninkrijk voorbij is, opent het hotel gelegen in het hart van Kensington haar deuren.
Het inchecken wordt voor de gast gemakkelijker gemaakt, omdat het volledig contactloos en online kan. Elke gast, ook die met indirecte boekingen, kan ervoor kiezen om zelf in te checken vanaf hun smartphone, tablet of laptop. Accor heeft ook haar bestaande Fast Check-Out (FCO) functie uitgebreid naar alle gasten, waardoor zij via hun smartphone kunnen uitchecken en een pdf-factuur naar hun e-mail toegestuurd kunnen krijgen.
Daarnaast krijgt Ibis Styles London Gloucester Road digitale sleutels waarmee gasten hun kamerdeur kunnen openen via een smartphone. Volgens Accor bevordert dit de veiligheid, is het sneller en gemakkelijker. Elke gast krijgt een 'Accor Key' waarmee toegang tot de kamer, vergaderzalen en liften wordt vergeven. Het hotel in het Verenigd Koninkrijk heeft het voortouw genomen in een wereldwijd proefproject voor deze technologie.
Op afstand inchecken
“Het is fantastisch om het eerste hotel in Noord-Europa te zijn dat een echt digitaal hotel wordt”, vertelt Cristina Cavaco, General Manager bij Ibis Styles London Gloucester Road. “Tegenwoordig is technologie meer dan ooit een geruststelling voor gasten en hotelteams, omdat het een veilige interactie en transactie en een betere algehele gastervaring mogelijk maakt. Wanneer we na de lockdown in het Verenigd Koninkrijk weer opengaan, kunnen onze gasten al op afstand inchecken voordat ze in het hotel aankomen.”
Gasten krijgen toegang tot de lift en hun kamer met de Accor Key op hun mobiele telefoon en kunnen op afstand vanuit hun kamer een maaltijd bestellen. “Ook kunnen zij op WhatsApp met mijn team chatten om eventuele speciale verzoeken in te dienen”, sluit Cavaco af.