Nieuwe First Class Lufthansa vanaf 2024 beschikbaar op de A350

Lufthansa-First-Class(c)Lufthansa-1200
28 februari 2023 - 12:13 | Door: 
onze redactie
| Foto: Lufthansa

BERLIJN – Lufthansa introduceert de nieuwe Allegris First Class suites iets later dan eerder was aangekondigd. In plaats van dit jaar zullen de suites pas in 2024 worden ingebouwd in Airbus A350-900’s die af-fabriek worden afgeleverd. Dat heeft de maatschappij dinsdag bekendgemaakt bij de presentatie van de Allegris-cabine in Berlijn.

Lufthansa kondigde in oktober aan dat First Class en Business Class een flinke upgrade krijgen onder de naam Allegris. Ook Premium Economy en Economy krijgen een opfrisbeurt. De maatschappij investeert de komende twee jaar 2,5 miljard euro in Allegris, dat wordt uitgerold in alle nieuw af te leveren A350’s, de Boeing 787-9 en de 777-9. De bestaande 747-8I-vloot wordt omgebouwd.

Suite Plus
Lufthansa maakte vandaag nadere details bekend van de nieuwe producten. First Class krijgt één “Double Suite”, bestaande uit dubbele cabine met hoge wanden en schuifdeur, een grote tafel en twee brede stoelen van elk een meter breed die zijn om te bouwen tot een comfortabel tweepersoonsbed. Daarnaast zijn er twee eenpersoons-suites. Passagiers kunnen kiezen uit een gourmetmenu. De Duitse maatschappij probeert met de nieuwe First duidelijk het hoge kwaliteitsniveau van verschillende concurrenten te evenaren.

First Class komt niet in de Boeing 787, wel in alle A350’s die vanaf 2024 worden afgeleverd. De Airbus krijgt drie suites met in totaal vier stoelen. Later volgen de 777-9 en de 747-8I.

De nieuwe First Class:

Lufthansa nieuwe First Class

De nieuwe Business Class:

Lufthansa-Business-Class(c)Lufthansa-1200

Business Class
Business krijgt ook een make-over, waarbij Lufthansa eindelijk een suite voor elke afzonderlijke reiziger aanbiedt in plaats van stoelen die naast elkaar staan. Voortaan heeft elke reiziger zelf toegang tot het gangpad. Helemaal vooraan bevinden zich suites: eentje bij het raam en een dubbele in het midden. Het wordt sowieso kiezen, want er zijn maar liefst zeven verschillende stoelopties in Business Class.

De 787-9 krijgt 28 stoelen en 4 suites, de A350 38 stoelen en 8 suites.

Premium Economy
Lufthansa kopieert de nieuwe Premium Economy-klasse naar haar eigen vliegtuigen, nadat die afgelopen voorjaar al is geïntroduceerd bij dochter SWISS. In de 787 komen er 28 Premium-stoelen, in de A350 worden het er 24.

Economy krijgt een upgrade, met in een Boeing 787 in totaal 34 Recaro-stoelen met meer beenruimte plus 231 standaard stoelen. In een A350 gaat het om respectievelijk 22 en 201 stoelen. Reizigers kunnen naast zich een extra stoel boeken voor meer ruimte. Lufthansa spreekt vandaag nergens meer over het ‘Sleepers Row 2.0”-concept, dat in oktober nog wel werd gepresenteerd als extra ruimte op de voorste rijen.

Extra advertentie tonen: 
1
extra add 1ste alinea: 
1
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen