Europe

KLM: Amsterdam - Kuala Lumpur, 31 maart 2017

17 mei 2017

Op 31 maart 2017 heb ik samen met mijn vriendin gebruik gemaakt van de middagvlucht KL811 naar Kuala Lumpur. Van te voren Economy Comfort stoelen gereserveerd op 10A en 10B. Voor een long haul flight is het zeker aan te raden deze stoelen te reserveren. Voordeel van 10A en 10B is dat je meer beenruimte hebt, geen stoel voor je en je kunt lopen wanneer je wilt zonder je buurman of buurvrouw te storen.

KLM: Amsterdam - Madrid, 4 juni 2015

9 juni 2015

Op donderdag 4 juni vliegen wij met de KLM , vlucht 1703 naar Madrid. We vliegen regelmatig op deze bestemming. De vlucht wordt uitgevoerd met een Boeing 737-800, de PH-BCD.  Dit is een nog jong toestel, dat in mei 2013 zijn eerste vlucht maakte. Wij zitten op stoel 7A en 7B. De schema vertrektijd is 13:45 uur.

Om 13:15 begint het instappen. Het interieur van het vliegtuig ziet er fris en schoon uit. Alleen de ruitjes zouden wel eens een poetsbeurt mogen hebben.

EasyJet: Berlijn Schönefeld - Amsterdam, 4 juni 2015

9 juni 2015

Na een verblijf van 2 dagen in het oosten van Duitsland zou ik de 4e juni ’s avonds weer terug vliegen met EasyJet naar Amsterdam (19.35 uur). Doordat alles voorspoedig was verlopen was ik veel te vroeg op Berlijn Schönefeld terug. Ik wilde mijn koffertje ergens in een kluisje doen om makkelijk het beveiligde dakterras op te mogen. Alwaar je mooi over het platform kunt kijken (met alle low-cost maatschappijen) en van de stralende zon kan genieten.

KLM: Amsterdam - Barcelona, 29 mei 2015

9 juni 2015

Na een drukke periode was het tijd om lekker met vrienden een weekje naar Barcelona te gaan. Op 29 mei zou KL1665 om acht uur 's ochtends vertrekken. We waren ruim een uur van tevoren op Schiphol.

Na de koffers via zo’n handige self check-in automaat gedropt te hebben, gingen we naar de security. De nieuwe security bleek net in gebruik te zijn genomen. Een grote verbetering. Rustig en efficiënt. Vooral de bodyscans zijn een vooruitgang. Eindelijk geen gedoe meer met het afdoen van riemen en voor niets piepende scanners. 

Austrian Airlines: Stuttgart - Wenen, 23 maart 2015

9 juni 2015

Na een succesvol bezoek aan Stuttgart werd ik ruim op tijd afgezet voor Austrian-vlucht OS184 van 17:40 naar Wenen welke gevlogen ging worden met een Fokker 100, wat ik als luchtvaartgek helemaal niet zo erg vind.

Om 16:45 kwam inderdaad de Fokker 100 OE-LVL naar de gate getaxied. Direct nadat de laatste passagiers van boord waren werd er begonnen met boarden voor de retourvlucht naar Wenen. Het boarden op Stuttgart ging wat rommelig maar wel snel en ook hier ging het boarden weer via de doe het zelf poortjes.

HOP!: Parijs CDG - Rennes, 29 mei 2015

9 juni 2015

Op vrijdagmorgen 29 mei moest ik nabij Rennes zijn. Ons reisbureau had de volgende route bedacht: Amsterdam – Parijs – Rennes (vliegen) en om dezelfde dag nog terug te kunnen reizen Rennes – Parijs (TGV met overstap in Massy) en dan Parijs – Amsterdam weer vliegen.

Transavia: Amsterdam - Alicante 16 mei 2014

19 mei 2014

Vrijdagmorgen 16 mei begon eindelijk onze vakantie naar Benidorm waar we een appartement voor een week gehuurd hadden. Nadat ik donderdag ons online had ingecheckt en we de stoelnummers hadden gekregen, konden we op weg naar Schiphol voor onze vlucht naar Alicante.

Eurolot: Krakau - Amsterdam, 4 mei 2014

7 mei 2014

Na enkele dagen verblijf in de supermooie stad Krakau vlogen we terug naar Amsterdam met Eurolot. Dat is blijkbaar het kleine broertje van LOT, de Poolse maatschappij, en die vliegt direct de route Krakau - Amsterdam met een DHC8-400, dat is een turboprop toestel en dat doet er net wat langer over, vluchttijd was 2.25u. De vlucht vertrok mooi op tijd om 16.10u en landde ook haarfijn op schematijd in Amsterdam om 18.35u. Hij zat helemaal vol, maar dat had zeker te maken met het einde van een lang weekend. 

Wizz Air: Eindhoven - Katowice, 1 mei 2014

7 mei 2014

Op 1 mei vlogen we naar Krakau voor een weekendje ontspanning, en dat deden we met Wizz Air voor de heenvlucht en Eurolot voor de terugvlucht (zie volgend verslag). Wizz Air is een low cost carrier die met A320 vliegt tussen Eindhoven en Katowice, een luchthaven op ongeveer anderhalf uur rijden van Krakau. We boekten er gelijk een bustransfer bij naar Krakau, voor maar 13 euro. Totaalpakket was 85 euro voor vlucht + bagage + bustransfer, wat zeer goedkoop te noemen is. 

Copyright Reismedia BV 2025 - Cookieinstellingen