EasyJet wil passagier weigeren na boze tweet

26 september 2013 - 18:56

LONDEN - De Britse docent rechten Mark Leiser maakte begin deze week voorafgaande aan zijn vlucht met easyJet, van Glasgow naar Londen Gatwick, via Twitter zijn onvrede bekend over een vertraging van anderhalf uur. Leiser was bang dat een medepassagier, een militair die nog per trein naar Portsmouth moest om af te varen, de boot zou missen.

Een vertegenwoordiger van easyJet zei tegen beide passagiers dat aansluitingen niet onder de verantwoordelijkheid van de airline vallen. EasyJet is een point-to-point maatschappij en kent geen systeem van overstappen. “Vlucht anderhalf uur te laat. Soldaat gaat aansluiting missen en easyJet weigert voor hem te betalen om in Portsmouth te komen”, twitterde Leiser hierop.

De staf van easyJet zag de tweet snel en toen het vliegtuig, anderhalf uur te laat, daadwerkelijk gereed was voor boarding werd Leiser uit de rij gehaald en kreeg hij te verstaan dat hij niet mee mocht vanwege zijn kritiek. Pas toen Leiser zwaaide met zijn kaart als rechtendocent liet de staf hem alsnog aan boord.

EasyJet bevestigde het incident naderhand en stuurde Leiser, via Twitter, excuses: “Hallo Mark, we hebben gehoord over deze ongelukkige situatie. Onze excuses. Geen passagier wordt bij ons geweigerd wegens kritiek via sociale media.”

Van onze redactie

 



Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen