SILICON VALLEY – Na grote ophef op sociale media besloot United vorige maand haar besluit terug te draaien over het verwijderen van tomatensap van de menukaart. Nu blijkt echter dat vrijwel niemand het sap drinkt, meldt Skift.
“Het is een ridicuul klein aantal mensen dat tomatensap drinkt op onze vluchten. Dat weten we omdat we dat precies bijhouden”, zo zei chief digital officer Linda Jojo van United dinsdag op een congres in Silicon Valley. “Ook na de ophef wordt het nog net zo weinig gedronken”.
Volgens Jojo toont de hele tomatensap-rel de kracht van sociale media aan. “Dat kleine groepje tomatensapliefhebbers is extreem vocaal en erg goed met sociale media”. Daardoor lukte het hen om veel negatieve publiciteit te genereren.
De chief digital officer gaf aan dat United geleerd heeft van het incident en niet nog een keer haar imago te grabbel wil gooien. Daardoor blijft tomatensap voorlopig op de menukaart staan, ook al wordt het nog even weinig gedronken als voorheen.
Uit onderzoek blijkt dat tomatensap één van de weinige drankjes is die in de lucht beter smaakt dan op de grond. Bovendien vormt het een vast onderdeel van de populaire Bloody Mary-cocktail.