FRANKFURT - Lufthansa Group heeft het aantal passagiers in maart met veertien procent zien toenemen ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De groei is onder meer te danken aan de overname van Brussels Airlines, dat sinds begin dit jaar honderd procent in Duitse handen is. De vervoerscijfers van de Belgische airline worden nu ook meegerekend bij de resultaten van de hele groep.
In totaal vervoerden de luchtvaartmaatschappijen die deel uitmaken van Lufthansa Group in maart 9,59 miljoen passagiers. De groei ten opzichte van een jaar geleden viel nog laag uit omdat Pasen vorig jaar al in maart viel.
De capaciteit, berekend in het aantal beschikbare passagierskilometers, groeide met bijna negen procent. Die groei is naast de inlijving van Brussels Airlines ook te danken aan de inzet van airberlin-vliegtuigen bij Lufthansa-dochters Eurowings en Austrian Airlines.
Point-to-point
De sterkste groei vond plaats in het point-to-point segment, waar Lufthansa naast Eurowings ook Brussels Airlines onder schaart. Het aantal passagiers in dit segment steeg met 66 procent naar 2,2 miljoen. Het aantal point-to-point vluchten bedroeg bijna 21.000.
Bij de netwerkmaatschappijen, waar Lufthansa German Airlines, SWISS en Austrian Airlines onder worden gerekend, steeg het aantal passagiers met 4,5 procent naar 7,4 miljoen.
De gemiddelde bezettingsgraad bij alle airlines van de Lufthansa Group steeg met bijna een procentpunt naar 77,2 procent.