LONDEN - Eurostar, de hogesnelheidsoperator die België en Frankrijk met het Verenigd Koninkrijk verbindt, zag in het derde kwartaal het aantal vervoerde passagiers en de omzet fors stijgen. In totaal reisde een recordaantal van 2,2 miljoen reizigers met de hogesnelheidstrein, wat een toename van 9,9 procent betekent. De omzet groeide met 21 procent naar 193 miljoen euro, zo maakte Eurostar maandag (16 oktober) bekend.
De zakenmarkt blijft het goed doen. Er werd een verkoopstijging van 27 procent van het aantal business tickets gerealiseerd.
In het derde kwartaal bedroeg de punctualiteit van Eurostar voor al haar routes samen 91,4 procent. Dit resultaat omvat eveneens de week in september waarin Eurostar haar beste wekelijkse punctualiteit ooit van 98 procent behaalde.
De zakenmarkt blijft het goed doen. Er werd een verkoopstijging van 27 procent van het aantal business tickets gerealiseerd.
In het derde kwartaal bedroeg de punctualiteit van Eurostar voor al haar routes samen 91,4 procent. Dit resultaat omvat eveneens de week in september waarin Eurostar haar beste wekelijkse punctualiteit ooit van 98 procent behaalde.